08 julio 2018

Reunión de FENAPTUECH con Ministro de Educación

Este Jueves 05 de Julio Boris Barrera Vega Presidente de APROTEC y FENAPTUECH junto a dirigentes de diferentes gremios de la Educación (desde la enseñanza inicial a la superior) pertenecientes al Consejo Nacional de Trabajadores de la Educación de la CUT (CNTE CUT CHILE),  se reunieron con el Ministro de Educación  Sr. Gerardo Varela en dependencias de esta repartición.

Esta reunión que fue coordinada por la compañera Yobana Salinas, Presidenta del CNTE CUT CHILE, que tiene como motivo central poder generar un acercamiento con el ministro del ramo y de esa forma abordar  temas relevantes de cada sector de la educación.
En el caso de la Educación superior Boris Barrera planteó la necesidad de  resolver a la brevedad la problemática de  la ley 21043  de bonificación adicional con respecto a los ex funcionarios que no están contemplados en ella y señaló: “es una injusticia y discriminación del gobierno pasado”, e hizo hincapié en acelerar la generación del reglamento de esta ley para comenzar el proceso de postulación 2018 que ya está atrasado.

Con respecto a la ley 21094 de educación superior, le insistió al ministro la importancia de la pronta implementación de la ley y principalmente que se avance junto a todos los actores (funcionarios, académicos, estudiantes y autoridades)  en la elaboración del estatuto genérico que establece esta ley.

Finalmente se logró generar una mesa de trabajo de la educación superior  para abordar estos temas y que durante estos días debería comenzar a funcionar.

1. Programming help can be a very hard job for small scale professional coders. Codes can be written and compiled but the data should be managed properly. Programming assistants can manage important data for a programming company without going through unnecessary trouble. Not everything in an organization can be managed by the programmers. Some things need to be done by the assistants who take the responsibility of managing tiresome tasks that come behind programming.

ResponderEliminar

2. A masterpiece of a masterpiece that few people know about. Let's play and share it. pls 1v1 lol slope unblocked

ResponderEliminar
  3. I wish more authors of this type of content would take the time you did to research and write so well. I am very impressed with your vision and insight.
    timex expedition gallatin

ResponderEliminar
  4. Positive site, where did u come up with the information on this posting?I have read a few of the articles on your website now, and I really like your style. Thanks a million and please keep up the effective work.
    best wedding videography

ResponderEliminar
  5. It is a great opportunity to meet the education minister and start a discussion on the digital revolution. I am also a part of the student community and all my college friends use the online Best Affordable Essay Help service. Our learners' community also participates in different kinds of educational diabetes.

ResponderEliminar
  6. Your blogs are great.Are you also searching for Cheap Nursing Writing Services? we are the best solution for you. We are best known for delivering nursing writing services to students without having to break the bank.whatsapp us:+1-(951)-468-9855

ResponderEliminar
  7. This is brilliant, I also recommend using nursing writing services for research. More also, I recommend also nursing essay writers for the best quality and unlimited support writing and editing services for your dissertation, essay, thesis, and Nursing dissertation writing services as well as nursing thesis writing services

ResponderEliminar
  8. This is quite a .good blog. Keep sharing. I love them Are you also searching for nursing paper writing service ? we are the best solution for you. We are best known for delivering nursing paper writing services to students without having to break the bank.

ResponderEliminar
  9. this article is very helpful for me. I really like and appreciated your work. I read deeply your article, the points you have mentioned in this article are useful for me. for More Information Click Here:- HP Support Assistant not Working

ResponderEliminar
  10. Technologistan is the popoular and most trustworthy resource for technology, telecom, business and auto news in Pakistan